Kuta Beach

24 september 2016 - Kuta Lombok, Indonesië

Vandaag om half 10 de bus in om naar Kuta Beach Lombok te gaan. Onderweg wederom genoten van het mooie landschap. Onderweg kwamen we weer bij een traditioneel dorp. Hier hadden we een gids en die vertelde ons van alles over het dorp, in het Engels. De stam heet de Sade en bestaat uit ong 700 personen, deze stam spreekt onderling Sadees, ze trouwen ook onderling (neven met nichten). Ze wonen in heel speciale huisjes, met 1 kamer en een keuken. De ouders slapen aan de ene kant van de kamer, de jongens aan de andere en de meisjes boven, in de keuken. De mannen werken op t land en de vrouwen maken souvenirs, sjaals, sarongs, armbanden enz. Nadat we een rondleiding gehad hadden op naar t strand. Nou t was weer genieten in de zee en op het strand, maar Kuta Lombok kan echt nog niet tippen met Kuta Bali. Hier rustig op t strand, geen lekkere hoge golven, wel een soort drijfzand als je de zee in wou. Ook geen ligbedden en parasols, dus gewoon Kattuks met je handdoek op t zand. Gelukkig wel verkopers die maar heen en weer bleven lopen tussen de 10 mensen die er zaten en steeds maar weer kwamen vragen of je toch niet een armband wou kopen. Later werd t weer bewolkt en donkerder dus in de bus naar huis. Vlakbij ons huis nog even  een tempeltje bezocht. Staan wachten om mooie foto's te maken van de zonsondergang maar helaas te bewolkt. Thuis lekker afspoelen en afkoelen in het zwembad en heeft Kris weer voor ons gekookt, rendang met nasi putih, erg lekker. Na het eten met z'n allen slingers zitten maken wat morgen hebben we een jarige, Radya wordt 8 jaar.