Cadeautjes dag

5 oktober 2016 - Yogyakarta, Indonesië

Vandaag rustig aan ontbeten, kan ook niet snel want de bediening is best traag. Eerst mogen we kiezen wat we willen, toast met ei, pannenkoek of wentelteefjes. Dan wordt dat ook echt 1 voor 1 gemaakt en gebracht. Goed dat het niet zo druk is in het hotel, er zijn 12 kamers, waarvan er 3 bezet zijn. Na het ontbijt lekker gezwommen in ons privé zwembad. Arend, Kris en Rhea kwamen toen we aan de koffie zaten. Radya was naar school, hij gaat van 8 uur tot 2 uur naar school. Rhea heeft van 7.30 tot 10.30 school. De bedoeling was dat we vandaag wat zouden kopen voor de familie thuis. Dus met z'n allen de bus in om op jacht te gaan. Ook dit gaat hier anders dan bij ons. Je hebt een straat waar je fietsen kan kopen, een voor auto's, eentje voor sloten /sleutels, een voor doodskisten. Dus nu moesten we naar de straat waar we konden kopen wat we wilden. Gelukkig hebben we Kris, en die weet overal de weg in Yogya. En inderdaad, ze bracht ons naar een hele gave straat waar we vanalles konden kopen. Alleen jammer dat het allemaal in de koffers moet passen. Maar allemaal goed geslaagd, vinden we zelf. Toen nog even op zoek voor een speelgoedwinkel voor cadeautjes voor Corinda en Sanne. Ondertussen was het al weer half 3, tijd om Radya te halen (hij had vandaag na school nog een uur tekenles). Daarna naar de Marioboro, de winkelstraat waar we van de week ook geshopt hadden. Deze keer voor Rhea, die vond de cadeaus die we voor de meiden gekocht hadden zo leuk, dat we beloofd hadden, dat zij ze ook kreeg. Maar hier gaat niets even snel, het verkeer is een ramp, parkeren is een ramp. Maar ook die cadeaus zijn gelukt. Toen nog op pad voor een cadeau voor Radya, dus weer de bus in en gaan. Ook die heeft een cadeau uitgezocht, toen was het alweer bij vijven. Daar was een MacDonalds, dus gelijk maar wat gegeten. Nog "even" langs de apotheek en naar het hotel. Gezellig wat gedronken met z'n allen. Toen Arend weg was, hebben wij de was bij de wasserette opgehaald. Nu gedouched en al weer een dag om.