Expeditie Robinson

23 september 2016 - Senggigi, Indonesië

We zijn met een boot langs de 3 Gili eilanden wezen varen. Eerst gingen we naar Gili Air, dit eiland ligt het dichts bij de kust. Hier hebben lekker gesnorkeld en veel mooie vissen gezien. Het is voor het eerst dat ik dat zo gezien heb, adembenemend. Nadat we gesnorkeld en gezond hadden, gingen we verder. Op naar Gili Meno, dit eiland is geliefd voor pasgetrouwde stellen. Ook hier gesnorkeld en lekker liggen zonnen. Hier zagen Marja en ik onze eerste schildpad zwemmen, een prachtig beest, voordat de anderen konden roepen, waren we hem uit het oog verloren. Helemaal vol van al het moois dat we zagen weer op de boot verder. Nu mochten we vanaf de boot de zee in duiken, een fantastische ervaring. Hier best lang wezen snorkelen. Alleen werd de lucht steeds donkerder en het begon te donderen, maar we konden natuurlijk niet uit het water voordat we een schildpad gezien hadden. En ja hoor gelukkig toch nog eentje gezien. Daarna nog naar gili Trawangan, het grootste en meest toeristische eiland. En inderdaad het was erg druk op dit eiland en heel veel restaurantjes en winkeltjes. Erg druk met fietsen en paard en wagens (er mag geen gemotoriseerd verkeer rijden op de eilanden) Daar lekker rond gelopen, wat gedronken. Hier hadden ze ook bassins met jonge schildpadjes. Ze kopen de eieren van lokale boeren die anders de eieren verkopen in Lombok. Broeden de eieren uit, verzorgen de schildpadjes en die worden dan weer uitgezet. Weer naar de boot en terug naar de bus en lekker terug naar de villa. Waar Kris lekker heeft gekookt zodat we niet meer verder hoefden. Weer een mooie dag, en dan zeggen ze, dat het volgende week als we op de boot naar de komodo eilanden gaan, nog mooier is, kan haast niet zou ik zeggen.

1. Areen:
    24 september 2016
    Wat een prachtige belevenissen!
  2. Nel:
    24 september 2016
    Wat een mooie foto's,geniet er van, dat gaan wij ook doen
  3. Marrie guijt klinkenberg:
    24 september 2016
    Wat is het mooi en wat beleven jullie veel mooi,s groetjes van mijn
  4. Wijnie en Krijn Schuitemaker:
    24 september 2016
    Super Leuk om zo jullie belevenissen te volgen. En elke dag zo afwisselend.