In de bush bush

27 september 2016 - Moya, Indonesië

27 september.
Vannacht op dek geslapen, nou ja met tussenpozen. Eerst was het erg warm en we hadden lange broeken aan gedaan, pffff zweten. Maar toen ging de boot om 2 uur varen, nou toe begon t te waaien. Blij dat ik me lange broek aan had. Om 6 uur werden we geroepen, half 7 ontbijt, 7 uur op pad naar een waterval. We kreeg brood met banaan, een soort tosti maar dan in de koekenpan gebakken. Weer het motorbootje in, en op naar het eiland. Weer lang smalle paadjes, door stroompjes geweldig mooi weer. Bij de waterval aangekomen zagen Kees, Marja en ik het niet zitten om naar boven te klimmen, naar boven zou nog wel gaan, maar we moesten ook weer omlaag. De rest van de groep ging wel naar boven. Wij besloten om terug te lopen (het was pas 8 uur en dat in de vakantie!!!) en lekker in zee te gaan zwemmen. Na lekker gedobberd te hebben was het tijd om weer aan boord te gaan. We besloten om terug te gaan zwemmen naar de boot, lekker. Na 2 uur varen waren we bij het volgende eiland, hier was een mooi meer en er kon gesnorkeld worden. Eerst naar het meer gelopen, een wandeling van zeker 3 minuten. Daar even rond gekeken of we er ergens in konden, maar op de enige plek waar t zou kunnen was het erg vuil. Dus dat hele eind weer terug gelopen en lekker de zee weer in, en snorkelen. Wat is die onderwaterwereld toch mooi!!!! Wat een vissen in zoveel maten en kleuren!  Grote blauwe zeesterren, vissen met regenboogkleuren, paarse, gele, gestippelde, gestreepte vissen, noem maar op, ze  waren er. Na 2 uur snorkelen weer terug naar de boot gezwommen, deze keer stond er meer stroming en was t laatste stuk best moeilijk, maar het is natuurlijk gelukt. Nu zijn we aan het varen tot morgenochtend vroeg en dan zijn we in de buurt van de Komodo eilanden en als t goed is gaan we ze morgen ook echt zien.

1. Aat:
    28 september 2016
    Wat een mooie belevenissen willen jullie met ons delen.
    Prachtig Corrrie,dit vergeten jullie nooit meer.
  2. Jaap van Duijn:
    28 september 2016
    Het is af en toe wel afzien.