Aan boord

26 september 2016 - Pulau Kenawa, Indonesië

Vandaag naar de boot, spannend hoor, we hadden er zoveel over gelezen, en niet zulke goede verhalen. We zouden tussen 9 en 10 uur opgehaald worden bij de villa. Wij als keurige Nederlanders zaten natuurlijk al om 8.45 klaar, maar ja, we zijn in Indonesië en het werd dus 10.45. Maar ok toen gingen we op weg, 2 uur met de bus. Bij de haven lagen er 2 schepen, en ze vielen allebei mee. En wat bleek we kregen de grootste en leukste. Nadat iedereen aan boord was voeren we eindelijk uit. Er zijn ong 25 mensen aan boord. De eerste stop was bij Pulau Kenawa, een eilandje met een berg erop. We gingen er met een moterbootje naar toe. Hier zijn we naar de top geklommen en over strand gewandeld, daarna lekker duik genomen en weer terug. Het is echt een soort schoolreisje, we staan met ons bord in de rij voor eten, en dat mag je dan uit grote bakken scheppen. Nu is t bedtijd denk (21.30), onze buurjongens slapen al. Dus we moeten rustig doen. En vannacht om 2 uur gaan we weer varen , spannend.