In de jungle

21 september 2016 - Senggigi, Indonesië

Gisterochtend vroeg op pad, wegaan naar de rinjani vulkaan, daar is een mooi meertje. Dus om 8 uur in de bus voor een rit van 4uur. Onderweg gestopt om foto's te nemen. We zagen daar de vulkaan van Bali en de gili-eilanden, echt een mooi punt. Weer snel verder naar het meer. Onderweg zagen we markten, wat een drukke chaos is t daar. Alles staat en loop door elkaar en het vlees staat gewoon open en bloot uitgestald in de zon. We kwamen ook een optocht tegen met veel muziek en kinderen in bakjes (soort troon) en iedereen danste eromheen. Verder werden de wegen steeds steiler. Op een gegeven moment op een steile helling sloeg de moter af. De chauffeur kreeg de auto niet meer aan de praat en we gingen steeds achteruit. Na een chauffeurswissel en stenen achter de wielen konden we verder. We zijn hier en daar verkeerd gereden, kwamen op wegen waar je niet met een bus kon en hoorde te rijden, trouwens met geen ene auto. En na wat rondjes te hebben gereden, even gevraagd naar het meer en toen bleek dat je er alleen lopend kon komen. Op zich geen probleem alleen was het een wandeling van 9 uur heen, overnachten in een tentje,9 uur en terug. Dit toch maar niet gedaan. Daar wat gegeten en op naar de waterval. Deze konden we wel vinden en o wat was dat mooi. Ook hier moest gewandeld worden, maar dan door de jungle, door waterstroompjes over bruggen en een ondergrondse gang (een soort riool, alleen dan met schoon water). Er waren lianen en ik verwachtte dat Tarzan ieder moment voorbij zou slingeren. Even bij de waterval "gezwommen" en weer terug naar boven, naar moeders die bij de bus bleef wachten. Verder op de berg was een authentiek dorpje, dus daar ook nog maar even naartoe. Alleen niet even, we kwamen achter een optocht en konden er niet langs. Wij, zo nieuwsgierig als we zijn, uitgestapt en naar voren gelopen. Het bleek een traditionele bruiloft te zijn. Een optocht met het bruidspaar voorop, daarachter allemaal meisjes, die rustig mooi liepen te zijn. Daarna de mannen, die uitzinnig aan het dansen waren tussen de drumband. En tot slot een kar met de luidspreker die getrokken werd door jongemannen. De stoet eindigde in het dorpje, dus daar ook rond gekeken. Zagen hoe het feestmaal werd bereid, grote pannen en met borden werd de rijst in een vergiet geschept. Ook even bij het huis van het bruidspaar gekeken. Weer de bus in om terug te gaan. Om 8 uur weer bij de villa, even zitten en wat drinken en hup de bus weer in om te eten. Thuis nog even de dag bepraten en lekker naar bed. Vandaag doen we een rustig dagje.

1. Jaap van Duijn:
    22 september 2016
    Wat een leuke foto's van de jungle, waterval en van de bruiloft.