Yesssss gezien!!!!!!

29 september 2016 - Labuanbajo, Indonesië

Vandaag weer eens vroeg op, om kwart voor zeven gingen we van boord af om naar de Komodo's te zoeken. Na lang overleg werd besloten dat we de middellange afstand zouden nemen. En ja hoor na een kwartier zagen we de eerste Komodo liggen. Wat een beest joh, zo groot en indrukwekkend! Na de nodige fotosessie's doorgelopen en zagen we nog een wild zwijn en hertjes, eten voor de Komodo's, en witte kaketoes. Bijna op het eind van de wandeling zagen we er nog een 4 liggen. We stonden daar te kijken en toen kwamen er nog 3 aangelopen, echt gaaf hoor. Weer terug naar de boot en op naar Rinca, nog een Eiland waar ook ong 2000 Komodo's leven. Voor we het park in gingen zagen we al aapjes. Het was ondertussen half 12 en erg warm. Ook hier werd gekozen voor de middelste afstand. We waren nog maar net op weg of onder een huis van de rangers lagen 6 Komodo's. Verder gelopen en toen zagen we nog een vrouwtje bij een boom liggen. Wij gingen verder met de wandeling. Komodo's moeten zich s'morgens warmen in de zon om energie op te doen voor de dag. Als het te warm wordt zoeken ze de schaduw op. Nou onze gidsen wisten dat waarschijnlijk niet, dus wij in de brandende zon een berg beklommen, zonder ook maar 1 boom voor schaduw, en natuurlijk ook geen komodo's. We kwamen nog wel een buffel tegen. Lekker nat van het zweet kwamen we na anderhalf uur weer bij de boot. Vanmiddag nog lekker gesnorkeld bij Kelor eiland. Daarna aan boord spullen pakken en in Labuhan Bajo gingen we van boord, het einde van een mooi avontuur. We werden bij de haven opgehaald door een bus van het hotel. Daar aangekomen eerst even lekker op een zachte stoel gezeten. Lekker wezen douchen, haren gewassen, was wel nodig na 4 dagen zeewater. Even lekker liggen relaxen op bed en toen beneden in het restaurant gegeten. Gewoon een stuk vlees met patat, genieten. Nu naar bed en morgen weer vroeg op, om 7 uur komt de taxi want om 8.40 uur vliegen we naar Bali. Dan gaan we op weg naar de vulkaan Bleu Ijen.